4 Mayıs 2010 Salı

KAYISILI KEK




Ana sınıfı öğretmenim Mine yerli malı haftası etkinliğini yapmak istediğini ve çocuklara neler getirebileceklerini söylerken yardımcı olmamı istedi dedi ki:
---Esra Hocam sen çocukların ailelerini tanıyorsun ,maddi durumları biliyorsun neler getirsinler?
Ben de tek tek söyledim. Hangi çocuk ne yapabilir diye. Sıra ev sahibimin oğlu Mustafa’ya geldi. Ben Mine’ye
---Minecim sen Mustafa’ya kek yaz. Zaten onlara ne yazarsan yaz, bana yaptıracaklar bari benimde canımın istediği bir şey olsun beraberce yeriz dedim.
Güldü ve yazdı.
Eve gittim sobamı yaktım. Darmadağın olan giyinme odamı toparladım, mutfaktaki bulaşıkları yıkadım başladım ne pişireyim diye düşünmeye. Birkaç fikir geldi aklıma ama süt lazımdı telefon ettim yukarıya (ev sahibime)
---Mustafa bana süt almaya gidebilir mi? Dedim
--- Sorayım hocam giderse ben aşağı yollarım dedi
Tabi ben de hiç umut yok çünkü Mustafa hayatta yalvarttırmadan gitmez. 2 dk sonra aaaaaaaaa kapı çaldı bizim ki giyinmiş kuşanmış
---Hadi Esra örtmenim diyor.(yanlış yazmadım örtmenim)
Verdim parayı motor hızıyla gidip geldi bizim ki.
Akşama yaptım rulo köfteyi. Aldım elime bir tabak dolusu köfte ,çıktım yukarıya beraber yiyeyim diye. Beyefendiden bana bir hürmet bir hürmet. Sordum;
--- Hayırdır ne oluyor? Diye
El cevap;
---Pazartesi Mustafa okula kek götürecekmiş sana bu yüzden iyi davranıyor ikilemiyor, Hiç bir söylediğini.
Uzun süre güldüm Mine’ye söylediğim aklıma geldi. Ben artık buradaki insanları tanıdım ya ve onları seviyorum. Alıştım onlara huylarını suylarını öğrendim artık. Tepkilerini tahmin edebiliyorum.
Yaptım keki çektim fotoğraflarını getirdim okula dilimleyip koyduk çocukların önüne. Hiç kalmadı silip süpürdüler Afiyet olsun benim pamuklarıma yerim ben onları.(onlar keki ben onları)
İşteeeeeeeeee serüveni bu kekimizin.

MALZEMELER:
· 1,5 Su Bardağı Şeker
· 3 Yumurta
· ¾ Su Bardağı Sıvı yağ
· 1 Su Bardağı Süt
· 1 Çay Bardağı Ceviz
· 1 Portakal Kabuğu Rendesi
· 1 Çay Kaşığı Tarçın
· 1 Çay Bardağı Kayısı (ya da Kuru Üzüm)
· Kabartma Tozu, Vanilya
· Alabildiğince Un

YAPILIŞI:
Şeker ve oda ısısında bekletilmiş yumurtaları 7-10 dk köpük gibi olana kadar çırpıyoruz. İçine yağı,sütü,portakal kabuğunu tarçını, ve vanilyayı koyarak tekrar çırpıyoruz. Unu ve kabartma tozunu ilave ediyoruz ( bildiğiniz kek kıvamı) En son unlanmış cevizleri karıştırıyoruz. Kalıbı yağlayarak İçine karışımımızın yarısını döküyoruz kayısıları serpiştirdikten sonra kalan yarısını döküyoruz (bildiğiniz gibi kayısıyı da keke karıştırırsak kalıba yapışıyor o yüzden araya serpiştirdim ) 150 derecede 60 dk pişmesi için yeterli
AFİYET OLSUUUUUUUUUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder