3 Mayıs 2010 Pazartesi

Binbirinci Gece / Bekir Sıtkı Erdoğan

Gurbetten gelmişim,yorgunum hancı
Şuraya bir yatak ser,yavaş yavaş..
Aman karanlığı görmesin gözüm
Beyaz perdeleri ger yavaş yavaş.

Sıla burcu burcu,ille ocağım
Çoluk çocuk hasretinde kucağım..
Sana her şeyimi anlatacağım
Otur başucuma,sor yavaş yavaş.

Güç bela bir bilet aldım gişeden,
Yolculuk başladı Haydarpaşa’dan..
Hancı n’olur elindeki şişeden,
Birkaç yudum daha ver,yavaş yavaş.

Ben o gece hem ağladım,hem içtim
İki gün diyardan diyara uçtum
Kayseri yolundan Niğde’yi geçtim;
Uzaktan göründü Bor yavaş yavaş.

Garibim,her taraf bana yabancı,
Dertliyim,çekinme doldur be hancı
İlk önce kımıldar hafif bir sancı,
Ayrılık sonradan kor yavaş yavaş.

Bende bir resmi var yarısı yırtık,
On yıldır evimin kapısı örtük
Garip,bir de sarhoş oldu mu artık
Bütün sırlarını der yavaş yavaş.

İşte hancı,ben her zaman böyleyim
Öteyi ne sen sor,ne ben söyleyim
Kaldır artık boş kadehi neyleyim,
Şu benim hesabı gör yavaş yavaş...

Bekir Sıtkı ERDOĞAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder