5 Mayıs 2010 Çarşamba

YAYLA ÇORBASI

Dolapta uzun süredir bitiremediğim yoğurt vardı. Annemin de hazırlayıp bana gönderdiği haşlanmış nohut ve bulgurlu köfteler buzlukta duruyordu. Eve geldim yemek yok. Dolabın başına geçtim, malzemeleri gördüm ve hemen kendimce bir çorba uydurdum. Aslında çok da uydurma sayılmaz bir çok benzer örnekleri var ama ben o anda değişik bir versiyon uyguladım. Sonuç mu harika karnım doymasına rağmen gözüm hala açtı. Patlamak üzere olduğumdan bir tabak daha yiyemedim J

MALZEMELER:
· Yarım Kg Yoğurt
· 1 lt+ 1 Bardak su
· 2Yumurta
· 2 Su Bardağı Haşlanmış Nohut
· 1 Çay Bardağı Simit Bulgur.
· 1 Küçük Soğan
· 100 Gr kadar Kıyma
· 1 Yemek Kaşığı Un
· 2 Kaşık Sıvı Yağ
· Tuz Nane

YAPILIŞI:
Bulgur çok az sıcak suyla ıslatılır. Yumuşayınca içine 1 yumurta kıyma rendelenmiş soğan ve un (1 kaşık yetmezse daha da koyabilisiniz) yoğrulur. Misket büyüklüğünde köfte topları yapılır. Unlanmış tepsiye dizilir.
Yoğurdun içine 1 yumurta konur. Ben el blenderi ile karıştırdım. Hatta suyu kaynattım ve yoğurdun içine yavaşça ekledim aynı anda blender ile karıştırdım. Kesilmesin diye. Ocağın üstüne konur. Karıştırılarak kaynatılır. Kaynayınca içine köfteleri ve nohudu ilave ederiz. Köfteler pişince çorbamızda pişti demektir. Diğer yanda 2 kaşık sıvı yağla 2 çay kaşığı nane yakılarak çorbamıza eklenir. AFİYET OLSUUUUUUUUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder