22 Nisan 2010 Perşembe

ŞERBETLİ UN HELVASI









Sevgili kardeşim Özgül ün tarifleri ve defneyle birlikte-Funda da görüp çok beğendiğim un helvasını deneyip çok beğendim ve sizlerle paylaşmak istedim iki kardeşiminde ellerine sağlık bu nefis helvanın tarifi için ikisinede çok teşekkürler .Diğer harika tariflerinide görmek için mutlaka sitelerini ziyaret etmelisiniz .

not : ben yarım ölçü yaptım 7-8 kişiye yetiyor



MALZEMELER



9 su bardağı un

125 gram margarin

125 gram tereyağ

1 çay bardağı sıvı yağ

ŞERBETİ

3 su bardağı şeker

3 su bardağı su

Yarım limon suyu

ÜZERİ İÇİN

Antep fıstığı

Vs

YAPILIŞI

En başta şerbeti hazırlayıp iyice soğutalım ( kıvamı koyu olacak )

Tereyağı ve margarini büyük bir tencerede eritlelim .

4 su bardağı unu ekleyip 3-5 dakika kavuralım .

Sulandığı zaman diğer 5 bardak unu ekleyelim , srekli karıştıralım

Rengi dönene kadar kavuralım . (yanmaması için sürekli karıştırmak gerekiyor .)

Ocağın altını kapattıktan sonra kaşıkla ezerek soğutalım

Hem helva hem şerbet soğuk olacak. Şerbeti helvaya dökelim ve elimizle isterseniz kaşıkla karıştıralım .

Dikdörtken borcama dökelim ve elimizle bastıralım buz dolabında bekletip daha sonra kare veya baklava dilimi şeklinde keselim .

TARİFİ ÖZGÜL ARKADAŞIMIN YAZDIĞI GİBİ DEĞİŞTİRMEDN AYNEN YAZDIM .ÖZGÜL ARKADAŞIMIN ÖNERİSİ BİR DAHAKİ SEFER 1 SU BARDAĞI BADEM VEYA FINDIK TOZU İLAVE ETMEK BENCEDE ÇOK DAHA GÜZEL OLACAKTIR SİZLERDE BİLGİ AÇISINDAN ARKADAŞIMIN ÖNERİSİNİ YAZDIM . AFİYET OLSUN





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder