30 Nisan 2010 Cuma

KIYMALI PATLICAN

Kayseri’de yamula diye bir patlıcan türü vardır. Buralarda genelin tercih ettiği bir türdür. Yemliha Kasabasında yetişir. Yazın sonlarına doğru benim çalıştığım kasabanın hatunları hummalı bir çalışma içine girdiler. Çuval çuval patlıcan alarak kurutmalar bahçelere taştan ocaklar kurarak patlıcanları kızartmalar. Ben de özendim 1 çuval patlıcan aldım yarısını kuruttum yarısına kızarttım. Çok güzel bir geceydi.(ben çalıştığım için ancak akşamları yapabiliyorum bu işleri) Ev sahibim Arzu Hanımla bahçeye sac sobayı kurduk. Çevremizdeki komşularımızı davet ettik. Bir yandan benim karnıyarıklık ve yemeklik patlıcanlarım kızarırken bir tarafta da patlıcan, patates közledik ben hemen çay demledim, çömlek peyniri bahçe domatesi ve yine buraya haz cırgalan biberleri çıktı ortaya. Şu anda yurt dışında olan komşularımız da vardı. Çok pişmanım keşke o zamanda fotoğraflamış olsaydım o güzelim anları. 10-15 kişi hep beraber hem işimizi gördük hem yemeklerimizi yiyip çayımızı içerken hem de kahkahalarımızla tüm mahalleyi çınlattık ve özendirdik duyan geldi bu sayede… İşte O gün kızarttığım patlıcanlarla yaptım bugünkü yemeğimi ….O güzel günü anarak.

MALZEMELER:
3 Uzun Patlıcan
4 Patates
2 Orta Boy Soğan
200 Gr Kıyma
3 Adet Yeşil Biber
2 Kaşık Salça
Toz biber,kekik, tuz
Yarım Demet Maydanoz

YAPILIŞI:
Patlıcanlar uzun uzun doğranarak kızartılır. Patateslerde yuvarlak doğranarak kızartılır. Yağlarını alması için iki malzemeyi de kağıt havlu üzerinde bekletilir. Soğanı ve biberi çok ince hatta varsa rondoda kıyarız. Kapaklı bir tava içinde kıyma ile pişmeye bırakırız İyice piştikten sonra salçasını ve baharatlarını koyarız. Harcımızn altını kapattıktan sonra kıydığımız maydanozları ilave ederiz.
Borcam tepsiye dizdim ben önce patlıcanlarla kapladım altını sonra kıymalı harcı döküp yaydım. En son olarak patatesleri dizdim üstüne azıcık sıcak su ilave edip fırına verdim.Isıtılmış fırında 15-20 dk pişmesi yeterli oluyor. Üzerine kaşar peynir ilavesi de yapabilirisiniz. AFİYET OLSUUUUUUUUUUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder