18 Nisan 2010 Pazar

Anlatım Bozukluğu Genel Tarama Testi (50 Soru)

S1. (I) Çocuklar, temiz ve düzenli olmanız gerekiyor. (II)Kitaplarınız ve defterleriniz kaplanmış, etiketlenmiş olsun. (III) Defterlerinize bir şey yazarken ve silerken dikkatli olun. (IV) Bir sayfayı doldurmadan ötekine geç- meyin. (V) Defterinizden yaprak koparmayın.
Paragrafın hangi cümlesinde anlatım bozukluğu vardır?
A- I. B- II. C- III. D- IV. E- V.

S2. Bu kitaba alınmayan şiirler, gerek dil, gerek estetik bakımdan şairin kişiliğine aykırı şiirlerdi.
Bu cümledeki anlatım bozukluğunun nedeni nedir?
A- Eş anlamlı sözcük kullanımı
B- Öğe eksikliği
C- Tamlamanın yanlış kullanılması
D- Özne-yüklem uyuşmazlığı
E- Sözcüğün yanlış yerde kullanılması

S3. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu yoktur?
A- Dünyaya romantik gözle bakan sanatçıların, genellik-le, dış dünyayı olduğu gibi anlatamazlar.
B- Evimizi ve sokağımızı dahası tüm çevremizi temiz tutmalıyız.
C- Şiddetli rüzgar seradaki sebzeleri bile zarar verdi.
D- Bir yalnızlık türküsü, sazımın tellerini titretir.
E- Yahya Kemal, şiirlerinde ahenk ve musikiye; siz ise anlama önem veriyorsunuz.

S4. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde çatı uyuşmaz-lığından kaynaklanan bir anlatım bozukluğu vardır?
A- Meyveler toplanıp sandıklara yerleştirildi.
B- Atlara binilip yarış alanına gidildi.
C- Köylüler bir araya gelip yağmur duasına çıkıldı.
D- Hükümetin, verdiği sözleri tutması bekleniyor.
E- Çamaşırlar yıkandı, kurutuldu, ütülendi.

S5. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır?
A- Sizi arayacak kadar zamanımız kalır sanırım.
B- Yağmura aldırmadık ; ama eve gelinceye kadar sırılsıklam olduk.
C- Aştığımız her tepenin ardından yeni bir tepe çıkıyordu.
D- Ağrıları şiddetleniyor, yerinde duramıyordu.
E- Zeytinyağının öteki yağlardan iyi olduğun söyledi .
S6. Aşağıdakilerin hangisinde bir anlatım bozukluğu var?
A- Yakında 20.000.000 liralık kağıt para çıkacakmış.
B- Hastalığımı duyan arkadaşım görmeye geldi.
C- Heyecandan, kalbim yerinden çıkacak gibi atıyordu.
D- Emekli olunca köşesine çekildi.
E- Soğuktan eli ayağı buz kesilmişti.

S7. Aşağıdakilerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır?
A- Anılarda kalmış dostlarımız vardır, yaşadıkları günler- de güzel şeyler söylemişler ; ama bunları yazıya dökme- mişlerdir.
B- Sponsorlarımız, iyi bir sanatçıyı desteklemeyi bir görev olarak benimsemelidirler.
C- Sanatın da sanatçının da toplumda saygınlığı, önemli bir uygarlık ölçütüdür.
D- Salon sayısının azlığı, büyük kentlerdeki özel tiyatrola- rı ekonomik sıkıntıya düşürüyor.
E- İki saatlik bir konser için üç gününü veren bir müzisye- ne saygı duyarım, zevkle dinlerim.

S8. Aşağıdakilerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır?
A- Biz , bir metni okumayı, metinle karşı karşıya kalmayı bilmiyoruz.
B- Bu tartışmaların sonunda, şu gerçek çıktı ortaya.
C- Zaman zaman yazarlara bazı sorular yöneltilir, yanıtlar alınır.
D- Yazarın ürünü acımasızca eleştirilirken, okur hep haklı bulunur.
E- Yazarınkine eş değerde olmasa bile, okur de bir emek harcamalırdır.

S9. İstanbul’da kısa bir süre yaşamış ya da şöyle bir uğramıştı hepsi.
Bu cümledeki anlatım bozukluğunun nedeni, aşağı- dakilerden hangisidir?
A- Gereksiz sözcük kullanımı
B- Sözcüğün anlamca yanlış kullanılması
C- Özne eksikliği
D- Özne yüklem uyumsuzluğu
E- Dolaylı tümleç eksikliği

S10. Aşağıdakilerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır?
A- Onunla yollarımız ayrıldı artık.
B- Kimsenin zor durumundan yararlanmayı düşünmez.
C- Sabahları erken kalkar, doğanın sessizliğini doya doya seyrederdi.
D- Bu işi sen mi yoksa ben mi yapacağım.
E- Geleceğimizin aydınlık ve güzel olacağına inanıyorum.

S11. Sizden, ileride yapmayacağım hataları öğrendim.
Bu cümledeki anlatım bozukluğunun nedeni aşağıda kilerden hangisidir?
A- Özne -yüklem uyuşmazlığı
B- Sözcüğün yanlış yerde kullanılması
C- Mantık yanlışlığı
D- Nesne- yüklem uyuşmazlığı
E- Aynı anlama gelen sözcüklerin bir arada kullanılması

S12. Akşama doğru sağanak yağmur başlıyor.
I II
Islanmış köy yolunda Zeynep’le birlikte yürüyoruz.
III IV
Bu yol boş oldu mu çok güzeldir.
V
Numaralı sözcüklerden hangisi çıkarılırsa, cümlede bir anlam daralması olmaz?
A- I. B- II. C- III. D- IV. E- V.

S13. Onun “Yol Üstündeki Semender”de yer alan şiirleri on iki ödül almış yazar üzerine yazılmış şiir- leridir.
Bu cümledeki anlatım bozukluğunun nedeni aşağı- dakilerden hangisidir?
A- Özne- yüklem uyuşmazlığı
B- Sözcüğün yanlış yerde kullanılması
C- Yazım ve noktalama yanlışlığı
D- Öğe eksikliği
E- Eş anlamlı sözcüklerin bir arada kullanılması
S14. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır?
A- Yağmur birden bastırmış, hepimizi ıslatmıştır.
B- Herkes tatili dört gözle bekliyor.
C- Ben onsuz, o bensiz tatile çıkmaz.
D- İki genç, konuşa konuşa gidiyordu.
E-Bu kitabı beğendim; bir daha okumak isterim.
S15. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir sözcüğün gereksiz kullanılmasından kaynaklanan bir anlatım bozukluğu vardır?
A- Odamın penceresinden masmavi deniz görünüyor.
B- Yüksek sesle konuşarak başkalarını rahatsız ettiğini- zin farkında mısınız?
C- Kocası ölüp bu dünyadan ayrılınca Vildan Hanım yapayalnız kaldı.
D- Okulun bahçesindeki çınarın altında kalabalık bir öğrenci grubu oturuyor.
E- Günümüzde birçok insan, kilo vermek uğruna sağlığı-nı tehlikeye atıyor.

S16. Yaralı arkadaşının elinden tutarak güçlükle doğruldu.
Bu cümledeki anlatım bozukluğu aşağıdakilerin hangisiyle giderilebilir?
A- “güçlükle” sözcüğü cümleden çıkarılarak.
B- “doğruldu” sözcüğü “güçlükle” sözcüğünden önce getirilerek.
C- “tutarak” yerine “çekerek” sözcüğü getirilerek
D- “arkadaşının” sözcüğünden sonra virgül konularak
E- “yaralı” sözcüğünden sonra virgül konularak

S17. Sözünü ettiğiniz genç, değil konuşmak, doğru dürüst bir konferans bile veremez.
Bu cümledeki anlatım bozukluğunu gidermek için, aşağıdakilerden hangisi yapılmalıdır?
A- “değil” sözcüğü “konuşmak” sözcüğünden sonra getirilmeli.
B- “bile” sözcüğü “veremez” sözcüğünden sonra kullanılmalı
C- “konuşmak” sözcüğü ile “ konferans” sözcüğünün yeri değiştirilerek cümle yeniden düzenlenmeli
D- “genç” sözcüğü cümleden çıkarılmalı
E- “değil” sözcüğünden sonra virgül konulmalı

S18. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır?
A- O günden sonra bu pınar, ceylanların uğrağı oldu.
B- Bütün meslekleri tanıyıp hiçbirini azımsamadan kara- rınızı vermelisiniz.
C- Geceleyin bir ses böler uykumu.
D- Gerçek arkadaşlık, harcında çıkar çamuru olmayan bir yapıdır.
E- Bahar, bütün aldatıcılığıyla kanınıza girmeye çalışabilir.

S19. Sınavda başarılı olabilmek için elinden geleni ardına bırakmadı.
Bu cümledeki anlatım bozukluğunun nedeni aşağı-dakilerden hangisidir?
A- Deyimin yanlış anlamda kullanılması
B- Anlamca çelişen sözlerin bir arada kullanılması
C- Aynı anlama gelen sözcüklerin birlikte kullanılması
D- Sözcüğün yanlış yerde kullanıması
E- Noktalama eksikliği

S20. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde virgülün kulla- nılmamasından kaynaklanan bir anlatım bozukluğu vardır?
A- Kısacası bizden başka herkes bir şeyler okuyordu.
B- Derlemeci ozanın kızına yazdığı şiir biçimindeki yazı- ları toplamış.
C- Bazı yazarlar kitap okumayanlara kızıyor ayıplıyorlar.
D- Radyo ve televizyon seyrederken gözünden hiçbir şey kaçmaz.
E- Herkesin, kendine yakın bulduğu ozanlar, yazarlar, besteciler vardır,

S21. Rüzgar su buharını yere yahut göğe yükseltir.
Bu cümledeki anlatım bozukluğu aşağıdakilerden hangisiyle giderilebilir?
A- “yere” sözcüğünden sonra “indirir” sözcüğü getirilerek.
B- “yükseltir” sözcüğünün yerine “indirir” sözcüğü getirilerek.
C- “yahut” sözcüğünün yerine “ya da “ sözcüğü getirilerek
D- “rüzgar” sözcüğü atılarak
E- “yahut” sözcüğü “rüzgar” sözcüğünden sonra getirile-rek

S22. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır?
A- Baharın gelişiyle herkes sokaklara döküldü.
B- Geçen yıl ektiğimiz fidanlar bu yıl meyve verecek.
C- Pınar, okulda düzenlenen yarışmada dereceye girdi.
D- Dışarıdan gelen sesleri duymamak için kulaklarını tıkamış.
E- Uyuyup kalmamak için kendisini çok zorluyor.

S23. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır?
A- En bereketli yağmur alın teridir.
B- Bu barajın yapımı senelerdir sürüyor.
C- Bu konuyu yakında onunla görüşeceğiz.
D- Böyle başarılı sporcular ülkemizin tanıtımına neden oluyorlar.
E- Yalnız yaşamak istediği için evden ayrılmış.

S24. Aşağıdakilerden hangisinde bir anlatım bozuk- ğu yoktur?
A- Yazın çok denize girdik.
B- Sınavda aldığım yeni kalemi kullanacağım.
C- Patatesler çok suda kalmaktan çürüdü.
D- Bundan tam beş yıl kadar önce ilk şiirimi yazmıştım.
E- Her şeyden sıcaktır ana kucağı.

S25. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır?
A- Rüzgarla sudur başka bir ses işitirsen.
B- Bir sen, bir ben varım bu yeşil kıtada.
C- Hayranız açan gülle uçan bülbüle yalnız.
D- Günlerce bulutların peşinde koştuk.
E- Annem, bana kumsalda masal anlatırdı.

S25. En doğrusu Tevfik’in gözünü korkutmak, sanatını yapmaktan alıkoymaktı.
Bu cümledeki anlatım bozukluğu aşağıdakilerden hangisiyle giderilebilir?
A- “En doğrusu” sözcüğü cümleden atılarak.
B- “Korkutmak” sözcüğü “korkutmaktı” yapılarak
C- “Sanatını” sözcüğünden önce “onu” getirilerek
D- “Alıkoymaktı” yerine “vazgeçmekti” getirilerek
E- “Sanatını” sözcüğü yerine “işini” getirilerek.

S26. Aşağıdaki dizlerin hangisinde dolaylı tümleç eksikliğinden kaynaklanan bir anlatım bozukluğu vardır?
A- Yanından, göğsünden açılır yara.
B- Hasretle kardeş, gamla yoldaştı.
C- Kalbimde çarpıntı, gözümde yaştı.
D- Yıllarca göğsüme sığmadı, taştı.
E- Yıllarca ne durdu, ne dindi aşkım.



S27. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır?
A- Bu deniz otobüsü, Girne- Taşucu arasında sefer yapıyormuş.
B- Kıbrıs’a gidecek tüm yolcular limanda toplandılar.
C- Yolcular arasında kadınlar, çocuklar ve yaşlılar da vardı.
D- Biraz sonra beklenen yolculuk başladı.
E- Deniz otobüsü, saatte yaklaşık yüz kilometreye yakın bir hıza ulaşınca herkesin ödü koptu.

S28. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde deyimin yanlış kullanılmasından kaynaklanan bir anlatım bozukluğu vardır?
A- Piyangodan en büyük ikramiyeyi kazanınca hoşafın yağı kesildi ve bolluk içinde yaşadı.
B- Giriştiği işte başarılı olabilmek için tüm dostlarına dört elle sarıldı.
C- Yaptığı yolsuzluklar ortaya çıkınca dut yemiş bülbüle döndü.
D- Bir düğün için bu kadar dökülüp saçılmanıza gerek var mıydı?
E- Bu horoz akıllı insanlarla yola çıkılır mı?

S29. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde anlamca çelişen sözcüklerin bir arada kullanılmasından kaynaklanan bir anlatım bozukluğu vardır?
A- Gizli sırlarımı aşikar etme.
B- Trafik kazaları çoğu zaman ölümlere, hatta yaralan- malara neden olmaktadır.
C- Elindeki soruları mutlaka arkadaşlarına göstermiş olabilir.
D- Yeni komşumuz on parmağında on hüner olan becerikli ve yetenekli biridir.
E- Aile çevremizde, genellikle , yaşlı kimseler bulunduğu için ben de onların arasında, yaşlı bir insan gibi yetiştim.

S30. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu yoktur?
A- Depremzedeler için yapacağımız karşılıksız bağışları bankamızdaki ilgili hesaba yatırabilirsiniz.
B- Güzel dilimiz son yıllarda İngilizce ve Fransızca dilleri- nin etkisinde kalıyor.
C- Bu beyaz karlarla kardan adam yapmanın zevki de bir başka oluyor.
D- Toroslardan esen rüzgar Akdeniz’e yelken açtı.
E- İlk tanıdığım günden beri içimde ona karşı büyük bir merhamet var.

S31. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yardımcı fiil gereksiz kullanılmıştır?
A- Etrafına o kadar borç etti ki sonunda evini de satmak zorunda kaldı.
B- Yazarın, gençlik yıllarıyla ilgili tüm ayrıntıları eserinde alması kabul görmedi.
C- Bilge Hanımın açık sözlü, dürüst, çalışkan biri olması onu başarılı kıldı.
D- Ona aldığım şiir kitabını kabul etmedi.
E- Saygısızlığına daha fazla tahammül edemeyip onu azarladı.

S32. Şüphesiz, yaşı ilerledikçe, gerçeği söyleme, doğru bildiği şeyleri açıklama insanoğlu açısından kaçınılmaz bir vicdan borcu olabilir.
Bu cümledeki anlatım bozukluğunun nedeni aşağı- dakilerden hangisidir?
A- Bir sözcüğün yanlış anlamda kullanılması
B- Bir sözcüğün yanlış yerde kullanılması
C- Aynı anlama gelen sözcüklerin bir arada kullanılması
D- Anlamca çelişen sözcüklerin bir arada kullanılması
E- Gereksiz sözcük kullanıması

S33. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu yoktur?
A- Derse iyi hazırlanmaması sınavdan zayıf almasını sağladı.
B- Boynuna taktığı iki dizi sıra inciyle şıklığını tamam-lamış.
C- En sonunda nihayet beklenen an geldi.
D- Beni görünce sanki korkacak zannettim.
E- Konuşurken sesini bir kez bile yükselttiğine tanık olmadım.

S34. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yardımcı fiilin gereksiz kullanılması anlatım bozukluğuna neden olmuştur?
A- Hasta kadın dışarıda top oynayan çocukların gürültü-sünden rahatasız oldu.
B- Darı unundan baklava , incir ağacından oklava olmaz.
C- Teyzem, kalbinden rahatsız olunca hastaneye kaldırıl- dı.
D- Kızını karşısına alıp saatlerce nasihat etti.
E- Düşüne düşüne görmeli işi, sonra pişman olmamalı kişi.

S35. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde virgülün kullanılmaması anlam belirsizliğine yol açar?
A- Günlerce süren yol, çalışmasını bitirememesine neden oldu.
B- Karınca kanatlanmış, kendini kartal sanmış.
C- Seni, sesini, gözlerinin rengini unutabilsem.
D- Baharla birlikte leylekler, turnalar, kırlangıçlar da geldiler.
E- Eleştirmen, verdiği, hükmü kanıtlarla güçlendirmek, ispatlamak zorundadır.

S36. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde virgülün kulla- nılmaması anlatım bozukluğuna yol açmaz?
A- Teneffüste, içeri girenlerin şaşkın bakışları arasında yerdeki çöpleri, kağıtları toplardı.
B- Genç , öğretmene yapamadığı tüm soruları sordu.
C- O , başarısını çok ama çok çalışmaya borçludur.
D- Bekçi, düdüğünü çalınca sokaktaki bütün kediler kaçışırdı.
E- Dönülmez akşamın ufkundayız , vakit çok geç.

S37. Doğru söyleyeni dokuz yerden kovarlar, demedim mi sana?
Bu cümledeki anlatım bozukluğu aşağıdaki cümlelerin hangisinde vardır?
A- Her şeyi kendine dert etme. Unutma ki duvarı nem, insanı gam yıkar.
B- Eğri oturalım, düzgün konuşalım, diyerek söze başladı; ama pek de düzgün konuşmadı.
C- Bu sonuca nasıl vardım? Görünen köy kılavuz istemez
D- Bu kadar üzülmene gerek yok biliyorsun ki ne ekersen onu biçersin.
E- Hemen umutsuzluğa kapılma, çıkmadık candan ümit kesilmez.

S38. Aşağıdakilerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır?
A- Önemli bir sınav vardı okulda.
B- Okula erken gitmemiz gerekiyordu.
C- Yağmurdan olacak, durakta görülmemiş bir kalabalık vardı.
D- Bir an önce bir otobüsün gelmesini istiyordum.
E- O gün hem ben hem arkadaşlarım geç kalmıştı.
S39. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır?
A- Turistlere kötü davranmak, döviz gelirlerimizin azalma- sını sağlar.
B- Bu mevsimde böyle güzel hava çok az görülür.
C- Yazdıklarınızdan, bir anlam çıkaramadım.
D- Okuduğu kitapların sayfalarını çizgilerle doldururdu.
E- Aldığı mektupları sıraya koydu ve okuyup cevaplama- ya başladı.

S40. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde nesne eksikli-ğinden kaynaklanan bir anlatım bozukluğu vardır?
A- Bu yörede meşe ağaçları toprağa var güçleriyle sarılmıştır.
B- Yıllardır Anadolu’nun çeşitli yörelerine diktiğim fidan- lar bugün meyveye durdu.
C- Çağdaş uygarlığı yakalamak istiyorsak bir dakikamızı bile boş geçirmemeliyiz.
D- Her önüne çıkana bir şeyler soruyor ; ama dinlemiyor- du.
E- Bu davranışları, onun, tanıdıkları arasında alay konusu olmasına yol açtı.

S41. Çıkış zili çalmadan önce mi sonra mı geleyim?
Bu cümledeki anlatım bozukluğu aşağıdaki değişik-liklerden hangisiyle giderilebilir?
A- “çalmadan” yerine “çalınca” sözcüğü getirilerek
B- “sonra” sözcüğünden önce “daha” sözcüğü getirilerek
C- “önce mi” sözcüğünden sonra “çaldıktan” sözcüğü getirilerek
D- “geleyim” yerine “gelmeliyim” sözcüğü getirilerek
E- “geleyim” yerine “geleceğim” sözcüğü getirilerek

S42. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde çatı uyuşmazlığın- dan kaynaklanan bir anlatım bozukluğu vardır?
A- Bize, buradan çıkıp doğruca evlere gidilecek, dendi.
B- Bu sokaktan geçerken hep eski günleri düşünüyorum.
C- Açılan bir gülsün sen yaprak yaprak.
D- İleri atılan Hakan, maçın ilk golünü attı.
E- Görüldüğü gibi, insanoğlu yenilgiyi kolayca kabullen- miyor.

S43. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır?
A- Arkadaşlarım ve ben iki yaz bu kahvede oturdum.
B- Bin dokuz yüz yetmiş iki yazında, hemen her akşam burada oturduk.
C- Diğer kentlerde oturan arkadaşlarımız da İstanbul’a geldiklerinde bu kahveye uğrarlardı.
D- İstanbul’da , kalabalıktan ve sıcaktan hepimiz usan- mıştık.
E- Bu kahvede çaylar bayat, dondurmalar da bozuktur.

S44. (I) Ayaklarımdaki dikenlerin acısı devam ediyordu.
(II) Kanlar, kırmızıdan kahverengiye doğru değişen ton- larda akmayı sürdürüyorlardı. (III) Ben yine de dikkatimi başka bir noktaya vermeye çalışıyordum. (IV) Ama, kanı- mın toprakla karışmasını da görüyordum. (V) Sonunda ayaklarım tamamen duyarsızlaştı.
Numaralanmış cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır?
A- I. B- II. C- III. D- IV. E- V.

S45. Yolcuların hepsinin elinde birer kitap vardı, ama hiç kimse kitap okumuyor, etrafı seyrediyordu.
Bu cümledeki anlatım bozukluğu aşağıdaki değişik- liklerden hangisiyle giderilebilir?
A- “ama” sözcüğünden sonra “ne yazık ki” sözcüğü getiri- lerek
B- “okumuyor” sözcüğünden sonra “herkes” sözcüğü getirilerek
C- “hiç kimse” sözü cümleden çıkarılarak
D- “hiç kimse” yerine “hepsi” sözcüğü getirilerek
E- “etrafı” sözcüğü cümleden çıkarılarak

S46. Yaşlı adam biriktirdiği paraları köşe bucak saklıyor, hiç dokunmuyordu.
Bu cümledeki anlatım bozukluğunun nedeni aşağı- dakilerden hangisidir?
A- Özne eksikliği B- Tamlama yanlışlığı
C- Nesne eksikliği D- Dolaylı tümleç eksikliği
E- Ek fiilin yanlış kullanılması

S47. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde aynı anlama gelen ek ve sözcüklerin bir arada kullanılmasından kaynaklanan bir anlatım bozukluğu vardır?
A- Artık önünde yeni ufuklara açılan aydınlık bir yol vardı.
B- Hayallerini gerçekleştirecek güzel bir başlangıçtaydı.
C- Böylesine mutlu olmasının nedeni bun hissettiğinden-dir.
D- Geleceğe umutla bakabilmek insanı hayata bağlar.
E- Biz dünyadan gider olduk kalanlara selam olsun.

S48. O gün dalgalar azgın ve nehir durgun değildi.
Bu cümledeki anlatım bozukluğunun nedeni aşağı- dakilerden hangisidir?
A- Ek fiilin kullanılmaması B- Fiilimsilerle ilgili yanlışlık
C- Zarf tümleci eksikliği C- Gereksiz sözcük kullanımı
E- Özne- yüklem uyuşmazlığı

S49. Yerleştikleri bölge tarıma elverişli olmadığı için Fenikeliler denizciliğe yönelmemişlerdir.
Bu cümledeki anlatım bozukluğunun sebebi nedir?
A- Özne yüklem uyumsuzluğu
B- Temel yüklemin nesne eksikliği
C- Mantık yanlışlığı
D- Sözcüğün yanlış yerde kullanılması
E- Noktalama eksikliği

S50. Tarihi olaylar araştırılmasında deney ve buna bağlı olan gözlem yöntemine önem verilmez.
Bu cümledeki anlatım bozukluğunun nedeni aşağı- dakilerden hangisidir?
A- Öğe eksikliği
B- Anlamca çelişen sözcüklerin bir arada kullanılması
C- Eş anlamlı sözcüklerin bir arada kullanılması
D- Özne yüklem uyuşmazlığı
E- Tamlayan takısının (-ın) eksikliği
CEVAP ANAHTARI
1.C 2.C 3.D 4.C 5.D 6.B 7. 8.C 9.E 10.D 11.C 12.D 13.B 14.C 15.C 16.E 17.C 18.B 19.A 20.B 21.A 22.B 23.D 24.E 25.C 26.D 27.E 28.A 29.C 30.D 31.A 32.D 33.E 34.C 35.A 36.E 37.B 38.E 39.A 40.D 41.C 42.A 43.A 44.B 45.B 46.D 47.C 48. A 49.C 50.E

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder